2012. január 13., péntek

SZENDVICSKENYÉR

Hozzávalók egy 800-850 g-os kenyérhez:
Gyorskovászhoz:

  • 20 g élesztő
  • csipet fruktóz
  • 100 g liszt
  • 1 dl langyos tej
A tésztához:
  • 400 g grahamliszt
  • 1 tojássárgája
  • 2 dl langyos tej
  • 2 púpozott teáskanál só
  • 30 g margarin
  • 1 evőkanál ételecet
Kenés+szórás:
  • tojásfehérje
  • lenmag
Az élesztőt egy tálba morzsolom, rakok hozzá csipet fruktózt, és felöntöm tejjem, majd szitálok hozzá lisztet. Összekeverem, majd megvárom, míg ki nem hólyagosodik. Ha ez megtörtént, hozzáöntöm a grahamlisztet, hozzáadom a tojássárgáját, a maradék tejet, a sót, az olvasztott margarint, ecetet. Jól egybegyúrom, majd lefedem, és meleg helyen 1 órán át kelesztem. Egyszer menet közben átgyúrom.Aztán kinyújtom téglalappá, majd két oldalát behajtom, és feltekerem, akárcsak egy bejglit. 
Kivajazott-lisztezett kenyérformába teszem, és itt is kelesztem még, letakarva. Ha jól púposra felkelt, akkor lekenem tojásfehérjével, és megszórom lenmaggal.
Berakom a 200°C-ra előmelegített sütőbe. Néha lespriccelem vízzel, hogy gőzös legyen a sütő. 10 percig sütöm ezen a hőfokon. Aztán még 1/2 órát 180 ˘C-on.






2 megjegyzés:

  1. Elkészítettem! Jelentem, megtaláltam az egyik legfinomabb itthon-sütött kenyér receptjét! :) (Amúgy régebb óta olvasgattalak, eddig zugolvasóként :D )

    VálaszTörlés
  2. Örülök, ha neked is ízlett!:)

    VálaszTörlés