2012. január 12., csütörtök

ÖKÖRSZEM

Volt még 1/4 kg túróm, és már lejáró félben volt, nem hagyhattam megromlani! Gondolkodtam tehát. Azt tudtam,hogy kell valami pékárut sütnöm, mert már fogyóban a kenyér. Ekkor jutott ez az eszembe.
A receptötletet innen vettem, bár én fruktózt használtam nem cukrot, és az elkészítést is másképp kiviteleztem. De úgy gondolom fontos megjelölnöm a forrást.:)
Szóval hozzávalók 12 db-hoz:

  • 30 g friss élesztő
  • 270 ml tej
  • 60 g fruktóz
  • 300 g finomliszt
  • 200 g graham liszt
  • 1 csipet só
  • 60 g margarin
  • 3 tojássárgája
  • 1 citrom lereszelt héja

Töltelék:

  • 250 g tehéntúró (zsírszegény, vagy félzsíros)
  • 1 tojás
  • 1 citrom reszelt héja
  • 40 g fruktóz
Lekenéshez: 1 tojássárgája kikeverve pici vízzel
Díszítéshez: 1 szem mazsola péksütinként.

Az élesztőt egy nagy tálba morzsolom, és felöntöm pici langyos tejjel, és kevés fruktózt adok hozzá, majd megszórom csipet liszttel, és letakarva hagyom felfutni. Ekkor hozzászitálom a finomlisztet, beleöntöm a graham lisztet is, a sót, a reszelt citromhéjat, az olvasztott margarint, a maradék tejet és a tojások sárgáját, majd jól egybedolgozom. Letakarva duplájára kelesztem.
Ezután deszkára borítom. Ott 12 egyenlő részre vágom,és egyenként kézzel kigömbölyítem őket.
Tepsibe teszem, nem túl közelre egymáshoz, mert sokat fognak még nőni! Aztán a közepüket lenyomom. Én,hogy meg is maradjon a mélyedés, egy kávés poharat használtam, abba pedig hirtelen beledobtam a citromot, úgymond nehezékként. Mindegyikkel megcsináltam ezt, és úgy pakolgattam kanállal a mélyedésekbe a kikevert tölteléket. Majd lekentem (a töltelék kivételével) a péksütit vízzel kikevert tojássárgájával, közepébe egy mazsolaszemet nyomtam és előmelegített sütőbe raktam 180°C-ra. Mivel én két tepsit is beraktam egyszerre, hőlégkeverést is használtam.
230-250 kcal/db



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése